Kendisi Türkiye'nin en önemli graffiti writer larından birisidir.Ağırlıklı olarak realistik karakter veya resim çalışmaları yapmaktadır. Ama bu onun hic bir zaman tek bir alanda tutamadı.Graffitinin bütün tarzlarında başarılı çalışmalara imza attı.Bizi kırmayıp bu röportajı yaptı.Karşınızda bizim tabirimizle " Sprey boya ile duvara fotoğraf çeken adam "
1- Real Weak adı nereden geldi ? Bu ismin önemli bir anlamı varmı ? Bizimle hikayesini paylaşırmısın ?
Graffiti ‘ de kullandığım mahlas “REALWEAK”. Neden “Gerçek yetersiz” anlamına gelen bir mahlas diye soracak olabilirsiniz. “ Ben en iyiyim , her şeyi biliyorum ve güçlüyüm “ duruşuna sahip kişilerin kendilerini yenilemeye ve geliştirmeye kapalı olduklarını gözlemliyorum.Bilgi ve gelişim sonu olmayan bir yolculuktur , zirve belirlemek zordur. Bu yolculukta her zaman öğrenci kalmayı tercih ettiğim için mahlasım “WEAK” . “ REAL” ismi de yaptığım çalışmaların gerçekliğinden gelmektedir.Siz kendinizi anlatmayı bırakın, yaptığınız işler sizi anlatsın.Savunduğum görüş ve duruş beni bu günlerdeki başarıma taşıdı.Elbette nihai sınır bu değil geçmişten ilham alarak daha iyi işlere doğru yol alıyoruz.
2 - Ne zamandır graffiti yapıyorsun ?
Graffitiye 2004 yılında başladım. 4 yıl gibi kısa süre içerisinde profesyonel işler çıkarmaya başladım. Bunun sebebi ise çizim altyapımın 1994 yıllarına dayanmasıydı. Yani aslında bir çok writer gibi sıfırdan bu işlere başlamadım.
3- Graffiti yapmaya başlamana ne sebep oldu ? Kısaca graffiti başlangıç hikayeni bizimle paylaşır mısın ?
O yıllarda Pendik alt geçitte duvarda simple style “Mert” yazısı gördüm. (Sanırım o yazıyı yazan kişi o dönemde Mr. Smith takma adını kullanmaktaydı) Büyülendim açıkçası. Herkesin görebileceği kavşak noktasında o kişinin adı yazıyordu ama kimse kim olduğunu bilmiyordu. Bu gizemli ünlülük benim hoşuma gitmişti açıkçası. Tabi ki çalışmanın kaçak yapılmasının getirdiği adrenalini henüz graffitiye başlamamış olsamda içimde hissetmiştim.
4- En son ne zaman bişiler boyadın ve bu neydi ?
En son Başakşehir Futbol Klübüne yeni teknik direktör olan Okan Buruk’u çizdim. Tabiki bunlar ticari işler.
5- Realistik çalışmaları daha ön planda.Stil veya karakter arasında seçim yapmak zorunda kalsaydın kazanan hangisi olurdu? Sebebini bizimle paylaşırmısın ?
Bu tercihi yapamam. İkisininde yeri %50 diyebilirim. Sigaranın ateşe, ateşin sigaraya muhtaç olması kadar birbirini tamamlayan iki unsurdur stil ve karakter. Önceleri sadece stil yapardım. Sonrasında karakter işine girdim. Daha sonra bu ikisini birleştirdim. Oda yeterli gelmeyince Consept duvarlar yapmaya başladım. Bir anlamı bir hikayesi olan karakter ve stili yavan bir şekilde kullanmak yerine bir bütün halinde anlam bulacak çalışmalardan bahsediyorum.
6- Beğendiğin sanatcılar varmı ? yerli veya yabancı bizimle paylaşırmısın ?
Bakeroner’ in Stilini, Madc’nin sabrını, Cantwo ve Hombre’nin karakterlerini, Tasso,Belin & Case in fotorealistik çalışmalarını,Kiptoenin yaratıcılığını, İnsane’nin farklı kafa yapısını seviyorum. Ama benim için en efsanesi rahmetli Daredir.
7- Graffitinin hayatındaki etkileri neler? Sana ne gibi faydaları oldu ?
Ölümsüzlük iksiri henüz icat edilmese de şuan için ölümsüz olmak istiyorsan dünyaya güzel unutulmaz eserler bırakman gerekebilir. Bunun farklı alanları vardır. Bu amaç doğrultusunda bende araç olarak graffitiyi seçtim. Sırf bu sebep bile graffiti yapmam konusunda beni güdülüyor diyebilirim. Sadece graffiti alanında da değil insanlar bilgi ve becerisi olduğu herhangi bir alanda üretmeli. Bunu yaparken de en iyi işi ortaya koymaya çalışmalıdır. Yani benimki biraz varoluş mücadelesi diyebilirim.
8- Graffiti yapan yeni veya eski arkadaşlara ( stil veya karakter ) ne gibi tavsiyelerin var ?
Genellikle bol bol sketch çizin hemen duvar üzerinde çalışmayın derler. Bunlar zaten olması gereken ve klasik şeyler. Sizi belli bir yere götürür ama ötesine çıkaramaz. Her şeyden önce para veya başka bir amaç güderek bu işe başlanmaz. İçinizde tutku ve heyecan olması gerek. Bununla birlikte büyük bir sabır. Zaten gerisi ister istemez geliyor. Genel manada gözlemlediğim insanlar kötü ve çirkin işleri erkenden kabullenmekteler. Belli bir seviyeden sonra ötesine geçme kendini geliştirme ihtiyacı hissetmemekteler. Bu sanatın en büyük katilidir. Picasso, Does, Mad C, Belin, Case ve daha niceleri neden tarz değişikliğine gittiler sanıyorsunuz. Bu insanlar yaptıkları tarzda son noktalara ulaştılar. Geliştirebilecekleri bir şeyin kalmadığını düşündüler. Bu his insanda yaptığı işten sıkılma etkisi yaratır. Bu aşamada ya üretkenliğin azalır ya da tarz değiştirip içindeki tutkuyu tekrar canlandırırsın. Ülkemizde maalesef henüz tarz değişikliğine gidilecek kadar mükemmeliyetçi işler göremiyorum. Önce o seviyeye gelinmesi gerek. Stil yaparken de şunu söyleyebilirim. Yeni özgün bir stil oluşturmak bu saatten sonra gerçekten çok zor. Yüz binlerce stil var. Sizin oluşturduğunuz stil Meksika’nın bilinmeyen bir kasabasındaki sanatçının stili ile aynı çıkabilir. Özgün bir Still çıkarmak tek başına kesinlikle yeterli değildir. Estetik olması göze hoş görünmesi benim için çok daha önemlidir.
9- Unutamadığın veya aklına geldiğinde yüzünü güldüren bir anını bizimle paylaşırmısın ?
Üniversiteler arası Graffiti sempozyumu için Çankırı'ya gitmiştik. Hacettepe üniversitesi gibi başka üniversitelerden de öğrenciler geldi. Çalışmaya başlamadan önce bir odaya geçtik. Hacettepe’nin başındaki bayan profesör bize graffiti dersi anlatmaya başladı. Hafif bir gülümse ile birlikte garipsedim. Daha sonra duvarın başına geçtik benim dışımda kimsenin daha önce graffiti tecrübesi olmadığını görünce hayal kırıklığı yaşamıştım. Taslak öncesi duvarı metre ile ölçmeye kalktıklarında oradaki öğretim görevlisine “Ben isterseniz taslağı göz kararı atayım” dedim. Hiç unutmam bana dönüp “biz profesyonel çalışıyoruz” demişti. Yani diğer açıdan bakacak olursak sen amatörsün cümlesinin naifçe söyleme biçimiydi aslında. Daha bu grupla bir iş yapamayacağımı anladım ve yanımda getirdiğim boyalarla stadyum duvarına keyfi bir çalışma yaptım. Bilirsiniz realistik işler genelde dikkat çeker. 5 günlük sempozyumun 4. gününde hala duvarın taslağını profesyonel eller atamamıştı J Sonrasında otobüsle tur gezisi düzenleyen bu grup yapmakta olduğum duvarın yapılış aşamasını gördü. Bana “biz profesyonel çalışıyoruz” diyen öğretim görevlisi benimle fotoğraf çektirmek istemişti. Beraberinde 4 gündür hala taslak bile atamadıklarını ve benim yardımım olmadan bu işin olmayacağını söyledi. Bende kırmadım duvarı grup halinde son gün kala bitirdik. Sonrasında aynı kişi blog sayfasında “ünlü graffiti sanatçısı realweak ile çankırı'da boyadık” diye paylaşımlar yapmıştı. Komiğime gitmişti açıkçası bir yerde de eden bulur diyorum ne diyeyim.
10- Bu soru senin özgür olduğun ve aklına gelen her şeyi yazabileceğin soru ( tavsiye , sitem , sosyal mesaj ) aklına gelen her şeyi yazabilirsin biz sadece seni dinliyoruz.
İnsanlara mesajlarımı genelde yaptığım çalışmalarda vermek istiyorum. Röportaj için teşekkürler…
Sanatçının güncel çalışmaları için ,
Web sayfası için ; www.realweak.com
İnstagram sayfası için ; instagram.com/realweak/
Youtube sayfası için ; youtube.com/realweak